21ماده غذایی مفید برای جلوگیری از پیری زودرس _ بخش سوم

: اگه نگران پیری زودرس پوستتون هستین، باید این رو بدونین که واسه جلوگیری از این موضوع، احتیاجی به به کار گیری کرمهای گرون نیس. بعضی از موادغذایی با به کار گیری مواد آنتی اکسیدآن نقش موثری در جلوگیری از پیری زودرس دارن.فقط کافیه تا این موادغذایی رو بشناسین وآنها رو در رژیم غذایی روزانه تون بذارین.

 

می خواین به مدت طولانی تری جوون بمونین؟ حتما لازم نیس که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنین. شما می تونین با انتخاب مناسب تر رژیم غذایی تون خیلی ساده تر از اینا، از پیری زودرس جلوگیری کنین. این ضرب المثل که میگه "چیزی که می خورید در پوست شما کرد داره"، دقیقا درسته. یه رژیم غذایی متعادل و سالم باعث درخشش پوست شما می شه و در نتیجه ظاهر شما جوانتر از سن واقعی تون به نظر می رسه. تحقیقات حکایت از اون داره که به کار گیری بعضی مواد غذایی در رژیمهای تغذیه ای می تونه آسیبهای سلولی رو کاهش داده و در نتیجه روند پیری رو به تعویق بندازه.

خیلی از مواد غذایی دارای مواد ضد پیری هستن و به شما کمک می کنن تا بروز نشونه های پیری از جمله چین و چروک و یا تغییر رنگ پوست رو به تعویق انداخته و جوون و متناسب بمونین. ولی این مواد غذایی رو می شناسین؟ قرار براین نیس که این مواد غذایی بی مزه یا بدمزه باشن. این مواد ممکنه در خیلی از موادغذایی خوشمزه یافت شن. در این گزارش سه قسمتی می تونین با 21 ماده غذایی که به سلامت شما کمک کرده و بروز نشونه های پیری در بدنتون رو به تعویق میندازن، آشنا شید. این بخش سوم و پایانی گزارش ماست:

 15- انار:

انار پر از ویتامینهای جور واجور و مواد معدنی متفاوتی مثل فسفر، ویتامین B2 و… است که به شما کمک می کنه تا پوست زیباتری داشته باشین. انار به سلولهای بدن کمک می کنه تا الاستین و کلاژن ترشح کنن و ترشح این مواد باعث می شه تا پوست سفت شده و انعطاف پذیری اش بیشتر شه. این میوه کارکرد سلولهای پوستی رو افزایش زیادی میده.

16-هندوانه:

این میوه دارای ویتامینهای زیادیه و ارزش مغذی بالایی داره. به کار گیری هندوانه از چین و چروکهای مضر و رنگ و رو رفتگی پوست دوری می کنه. واسه جفت و جور آب هندوانه مقوی و سالم، پوست و دانه های اونو هم همراه با گوشت هندوانه میکس کنین. هندوانه دارای آنتی اکسیدآن و ویتامینهای خیلی از جمله ویتامین A، ویتامین B و ویتامین C هستش و هسته های هندوانه منبع خوبی واسه تامین زینک (روی)، سلنیوم ، ویتامین E و… هستن.

17- پاپایا:

کافیه یه لایه نازک از پاپایا رو روی پوستتون بذارین تا ببینین که چه معجزه ای رخ میده. پاپایا به شما کمک می کنه تا چهره بهتری داشته باشین و به عنوان دارویی ضد چروک واسه پوست به کار میره. پاپایا پر از ویتامینهای A، C و E هستش که پوست رو تمیز کرده و خوراک و تغذیه خوبی به پوست میرسونه. آنزیم پاپئین که آنزیم پروتئینی موجود در پاپایاست، به تجدید و نوسازی پوست و افزایش تعداد سلولهای پوست کمک می کنه.

18- سیب:

سیب واسه پوست و بدن خیلی سالم و خوبه. ترکیبای ارگانیک و آنزیمهای موجود در سیب به کاهش چربی بدن و حفظ حجم آب بدن کمک زیادی می کندن. با در نظر گرفتن حفظ آب بدن، پوست قبراق تر و سالم تر به نظر می رسه. کمی سرکه سیب رو با آب رقیق کنین و به پوستتون بمالید تا اینجوری بتونین pHپوستتان رو تنظیم کنین.

 

19- موز:

این میوه خوشمزه حجم زیادی ویتامین C و B6دارد که توانایی ارتجاعی و انسجام پوست رو تنظیم می کنه. به لطف منگنز و آنتی اکسیدآنای جور واجور موجود درموز، جلوی پیری زودرس پوست گرفته می شه. این میوه از خراب شدن پوست جلوگیری کرده و آبرسانی مناسب به پوست صورت قبول می کنه. اگه هرروز موز استفاده کنین، شک نداشته باشین هیچوقت با خشکی پوست روبرو نمی شین.

20- پروتئین واسه گیاهخوارها و غیر گیاهخوارها:

یه رژیم مناسب غذایی واسه مقابله با پیری زودرس، باید شامل پروتئینای جور واجور باشه. اگه وجترین (گیاهخوار) هستین، می تونین به جای تامین پروتئین از مرغ و یا گوشت قرمز، از لوبیا قرمز استفاده کنین. شکلای جور واجور لوبیا، پروتئین زیادی دارن. پروتئین موجود در شیر رو هم می تونین با به کار گیری کره، شیر و پنیر تامین کنین. اگه گیاهخوار نیستین، می تونین سینه مرغ یا بوقلمون رو به رژیم غذایی تون اضافه کنین. تخم مرغ هم نقش خوبی در رژیم غذایی شما داره. پروتئین موجود در شیر رو هم باید در رژیم غذایی تون بذارین. پروتئینای حیوونی باید در غذاتون مصرف شه ولی در حجمی کمتر.

21- ادویه جات:

ادویه هایی که معمولا در همه آشپزخانه ها یافت می شن، به شما کمک می کنن تا چین و چروک پوستتون رو کمتر کنین. ادویه های جور واجور خواص متفاوتی دارن. زردچوبه ادویه فوق العاده ایه. به کار گیری زردچوبه نه فقط به بهتر شدن کیفیت پوست صورت شما کمک می کنه، بلکه می تونه مانع از ابتلای آدما به فراموشی در سنین بالا شه. زردچوبه هم اینکه خاصیت ضد التهاب داره و به ساخت وساز سلولهای بدن شما کمک می کنه و از ظهور چین و چروک و لکه های به وجود اومده به وسیله افزایش سن جلوگیری می کنه. سیر، پیاز، دارچین، برگ بو و شکلای جور واجور فلفل هم از جمله بقیه ادویه جاتی هستن که در روند پیشگیری از پیری زودرس پوست به شما کمک می کنن. از این ادویه جات در طبخ و پزهای روزمره تون بهره ببرین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *