21ماده غذایی مفید برای جلوگیری از پیری زودرس _ بخش اول | تغذیه سالم

اگه نگران پیری زودرس پوستتون هستین، باید این رو بدونین که واسه جلوگیری از این موضوع، احتیاجی به به کار گیری کرمهای گرون نیس. بعضی از موادغذایی با به کار گیری مواد آنتی اکسیدآن نقش موثری در جلوگیری از پیری زودرس دارن.فقط کافیه تا این موادغذایی رو بشناسین وآنها رو در رژیم غذایی روزانه تون بذارین.   

 

 

 

می خواین به مدت طولانی تری جوون بمونین؟ حتما لازم نیس که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنین. شما می تونین با انتخاب مناسب تر رژیم غذایی تون خیلی ساده تر از اینا، از پیری زودرس جلوگیری کنین. این ضرب المثل که میگه "چیزی که می خورید در پوست شما کرد داره"، دقیقا درسته. یه رژیم غذایی متعادل و سالم باعث درخشش پوست شما می شه و در نتیجه ظاهر شما جوانتر از سن واقعی تون به نظر می رسه.

تحقیقات حکایت از اون داره که به کار گیری بعضی مواد غذایی در رژیمهای تغذیه ای می تونه آسیبهای سلولی رو کاهش داده و در نتیجه روند پیری رو به تعویق بندازه. خیلی از مواد غذایی دارای مواد ضد پیری هستن و به شما کمک می کنن تا بروز نشونه های پیری از جمله چین و چروک و یا تغییر رنگ پوست رو به تعویق انداخته و جوون و متناسب بمونین. ولی این مواد غذایی رو می شناسین؟

قرار براین نیس که این مواد غذایی بی مزه یا بدمزه باشن. این مواد ممکنه در خیلی از موادغذایی خوشمزه یافت شن. در این گزارش سه قسمتی می تونین با 21 ماده غذایی که به سلامت شما کمک کرده و بروز نشونه های پیری در بدنتون رو به تعویق میندازن، آشنا شید. این بخش اول گزارش ماست:

1-مغز دانه ها:

مغزدانها بخشی از رژیم غذایی سالم هستن که بدون اینکه کالری و چربی زیادی دارا باشن، ویتامین و مواد مغذی زیادی به بدن وارد می کنن. مغزدانهایی مثل بادام هندی، گردو و بادام، منابع غنی امگا3 دارن که امگای 3 گردو به مراتب بیشتر از بقیه مغزدانه هاست. یه چهارم پیمانه گردو می تونه % از نیاز بدن شما به امگا 3 رو تامین کنه. هم اینکه چربی اشباع نشده در مغزدانها می تونه به سلامت قلبی عروقی شما خیلی کمک کنه.

2- بریا:

میوه هایی مثل توت فرنگی، بلکبری (تمشک)، بلوبری، آکای بری (نخل آسای) و هر کدوم از میوه های خونواده بری، میوه های عجیبی هستن که به شما کمک می کنن تا ظاهر جوون تری داشته باشین. این میوه ها، دارای مواد مغذی خیلی از جمله فلانوئیدها هستن.

فلانوئیدها اثرات ضد پیری و ضد سرطان زیادی دارن. بریا در عین حال دارای آنتی اکسیدان هستن که به سلامت سلولی بدن کمک زیادی کرده و از بدن در مقابل بیماریها مراقبت می کنه. در عین حال این میوه ها شامل ویتامین C هم هستن که به فرم دهی و تولید کلاژن کمک زیادی می کنه. کلاژن باعث کمتر شدن چین و چروک و رنگ و رو رفتگی پوست می شه.

3- ماست ساده:

ماست منبع خوبی واسه تامین پروتئین بدنه که با این وجود کالری کمی هم داره. هم اینکه ماست به سلامت دستگاه گوارش هم کمک زیادی می کنه و پر از ویتامین B2، فسفر، کلسیم و ویتامین B12ه. شما می تونین از ماست در هر رژیم غذایی ای استفاده کنین.

4- آووکادو:

وجود ویتامینهای B و E در آووکادو باعث می شه که این میوه، یه منبع فوق العاده تامین ویتامین واسه بدن و مخصوصا پوست باشه. ویتامین E موجود در آووکادو، پوست سالمی رو به فرد هدیه داده و پتاسیم موجود در اون، سطح آب بدن رو در تنظیم می کنه. گلوتاتیون آووکادو، سطح ایمنی بدن رو زیاد کرده و روند پیرشدن فرد رو به تعویق میندازه. از همین روست که آووکادو رو یه میوه فوق العاده می گن.

5- سیر:

قرنهاست که فواید سیر به همه ثابت شده. مصرف سیر، سیستم ایمنی بدن رو تقویت کرده و باعث کاهش فشار خون و کلسترول خون می شه. سیر یه ضدویروس و ضد قارچ قویه و به کاهش رشد سلولهای سرطانی در بدن کمک زیادی می کنه.

6- غلات سبوس دار:

غلات سبوس دار مثل برنج قهوه ای و جوی دوسر، منابع غنی فیبر هستن که به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی می کنن. غلات دوسر، خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو کاهش میدن و با این وجود به لاغری افراد هم کمک می کنه.

7- سبزیجات سبزرنگ:

این سبزیجات منبع غنی آنتی اکسیدآن هستن و سلولهای بدن رو در مقابل پیری زودرس مراقبت می کنن. با این وجود این سبزیجات مواد شیمیایی گیاهی زیادی دارن و اینجوری ایمنی بدن رو در مقابل بیماریهای جور واجور زیاد می کنن. کلم پیچ، کلم بروکلی و اسفناج منبعی بزرگ از ویتامین E، کلسیم و فیبر هستن و هم اینکه از بدن درمقابل اشعه UV مراقبت می کنن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *