تجارت خود را با ربات های اجتماعی رشد دهید

چند هفته پیش ، سوفیا – ربات زیبا و رسا که توسط هانسون روباتیک ایجاد شده است – به اولین روبی که توسط عربستان سعودی اعطا شد. او برای برقراری ارتباط با مردم از هوش مصنوعی استفاده می کند و درمورد ارزش های انسانی مانند مهربانی ، خرد و دلسوزی طراحی شده است.

سوفیا قادر به پاسخگویی به سؤالات ، شوخی و تقلید از چهره های صورت انسان است ، فقط یکی از نمونه های پیشرفت حوزه هوش مصنوعی است. و اگرچه ممکن است چندین سال طول بکشد تا روبات هایی مانند سوفیا در تعامل با انسان در بانک ها یا سوپر مارکت ها قرار بگیرند ، اما از قبل می توان از AI برای خودکارسازی کارها ، تجزیه و تحلیل داده ها و افزایش تجربه مشتری و خدمات به مشتری استفاده کرد.

برای صاحبان مشاغل و بازاریابان ، استفاده از هوش مصنوعی می تواند به معنای انعطاف پذیری بیشتر ، بازیابی سریعتر داده ها ، تعامل بهتر با مشتریان و مداخلات کمتر انسانی باشد. و حتی لازم نیست یک ثروت هم داشته باشد!

مشاغل کوچک می توانند با استفاده از ابزارهای در دسترس مانند ربات های رسانه های اجتماعی ، که روبات های مجازی با هوش مصنوعی هستند ، از پیشرفت در این زمینه بهره ببرند و از آن سود ببرند.

ربات های رسانه های اجتماعی چیست و چگونه کار می کنند؟

اگرچه بدن و چهره ای مانند صوفیا ندارند ، اما ربات های اجتماعی قادر به برقراری تعامل با انسان هستند و بدون خسته شدن به سؤالاتشان پاسخ می دهند. آنها می توانند بسیار انسانی بنظر برسند اما چیزی جز حساب هایی نیستند که توسط کد به صورت خودکار و کنترل می شوند.

ربات های رسانه های اجتماعی الگوریتم هایی هستند ، نرم افزارهایی که از هوش مصنوعی برای اتوماسیون کارها و انجام مکالمات با انسان ها استفاده می کنند ، با هدف کمک به آنها. آنها می توانند با ارائه مطالب هدفمند و پیش بینی واکنش های کاربر ، در ایجاد روابط محکم تر با مشتریان کمک کنند.

بسته به نوع طاقچه و پلتفرم مورد استفاده در آنها ، رباتهای اجتماعی را می توان برای انجام کارهایی مانند پاسخ دادن و ارسال پیام های مستقیم ، کمک به کاربران انسانی برای یافتن اطلاعات به صورت آنلاین ، پسندیدن پست ها یا دنبال کردن سایر کاربران و غیره برنامه ریزی کرد.

برنامه ریزی

اگرچه برنامه ها همچنین می توانند چنین کارهایی را انجام دهند ، آنها معمولاً این کار را از طریق منو با چندین گزینه پاسخ انجام می دهند ، در حالی که ربات های رسانه های اجتماعی سعی می کنند برای کمک به کاربران انسانی “مکالمه” را انجام دهند.

چگونه ربات ها می توانند قدرت رشد رسانه های اجتماعی را بدهند؟

در زمینه بازاریابی آنلاین ، هدف از هوش مصنوعی و ربات های رسانه های اجتماعی جایگزینی کامل تعامل بین انسان ها نیست ، بلکه حمایت از صاحبان مشاغل و بازاریابان در ارتباط بهتر با مشتریان است.

بخش هایی مانند خرده فروشی ، مسافرت ، سرگرمی و حتی بهداشت و مالی می توانند از رباتهای اجتماعی به عنوان دستیار استفاده کنند. رباتها می توانند با ارائه پشتیبانی مشتری در زمان واقعی و ساده کردن مراحل خرید ، به شما در رشد صفحه رسانه های اجتماعی کمک کنند.

به عنوان مثال ، اگر مارکی دارید که کفش بفروشد ، می توانید با رهنمون کردن مشتریان از طریق گزینه های موجود یا ارائه توصیه هایی ، از یک ربات برای سفارش دادن به مشتریان در عرض چند ثانیه استفاده کنید. اگر کاربر در جستجوی نوع خاصی از کفش است اما در اندازه های مختلف ، ربات می تواند به راحتی آن محصول را پیدا کرده و فروش را تسهیل کند.

همین ربات می تواند به سؤالات مربوط به یک سفارش پاسخ دهد و می تواند مقالات وبلاگ را پیشنهاد دهد که نحوه مراقبت از کفش چرمی و غیره را توضیح دهد. اگر یک هتل دارید ، یک ربات رسانه اجتماعی می تواند به کاربران برای رزرو کمک کند و می تواند اطلاعاتی را در مورد شهر مورد نظر خود برای بازدید یا شرایط آب و هوایی در طول تعطیلات برنامه ریزی شده به آنها ارائه دهد.

برای شرکتی که بلیط پرواز را به فروش می رساند ، یک ربات می تواند تاییدیه خرید خود را به مشتریان ارسال کند ، یادآوری برای ورود به سیستم ، گزینه های جایگزین در صورت پروازهای لغو شده و غیره.

بنابراین ربات های رسانه های اجتماعی می توانند قدرت رشد صفحات رسانه های اجتماعی را توسط:

     

  • به عنوان نماینده خدمات مشتری عمل می کند
  •  

  • پاسخ دادن به سؤالات ساده کاربر
  •  

  • ارائه محتوای مربوطه بر اساس زمینه
  •  

  • ارسال پیامهای شخصی شده
  •  

  • تسهیل فروش
  •  

  • ارسال اعلان حساب یا سفارش سفارش
  •  

  • ارائه گزارش در زمان واقعی برای تجزیه و تحلیل>
  •  

  • جمع آوری اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان

رباتها می توانند با خدمات بازاریابی ایمیل برای پرورش کمپین ها یکپارچه شوند و می توانند با ارسال محتوای شخصی شده به کاربران ، ترافیک را به وب سایت شما ارسال کنند. آنها می توانند برای فروش محصولات و فروش متقابل مورد استفاده قرار گیرند و می توانند در بهبود تبدیل کمک کنند.

آیا می توانید هنگام استفاده از رباتها برای مشاغل اشتباه کنید؟

هرچه این همه شگفت آور به نظر می رسد ، استفاده از ربات های رسانه های اجتماعی فاقد ریسک است. ربات های ضعیف توسعه یافته و برنامه ریزی شده می توانند صدمات بیشتری نسبت به خوبی ایجاد کنند ، زیرا می توانند کاربران را آزار دهند و آنها را هدر دهندوقت خود را بجای کمک به آنها و کمک به انسانها برای حل مشکلاتشان.

مشکلات

اگر از رباتهایی برای دنبال کردن کاربران جدیدی که در صفحات اجتماعی شما تعامل دارند یا برای بازتوییت پیام هایی که با شماره # خاصی برچسب گذاری شده اند استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که رباتها زمینه ای را مانند انسان درک نمی کنند. ممکن است پیامهایی را که نشان دهنده موقعیت و صدای برند شما نیست ، دوست داشته یا آن را دوباره بفرستند ، و این ممکن است اعتبار و اعتبار شما را تغییر دهد.

رباتها همچنین می توانند داده های آنالیز را با باد کردن مصنوعی شمارش دنبال کننده خود یا ارسال ترافیک ربات به وب سایت خود تغییر دهند. برای برخی از دارندگان مشاغل ، به نظر می رسد افزایش مصنوعی تعداد دنبال کنندگان و لایک ها ، هوشمندانه به نظر می رسد ، اما این ربات ها به همان اندازه چت های چوبی ، که فقط برای کمک به مشتریان استفاده می شوند ، مفید نیستند.

سرانجام ، رباتها می توانند در پخش اخبار جعلی شرکت کنند و فعالیت آنها می تواند به حدی شدید باشد که بتواند بر درک عمومی یک رویداد اجتماعی یا سیاسی تأثیر بگذارد. ربات هایی که برای فریب ایجاد شده اند می توانند در گسترش بدافزارها شرکت کنند و می توانند داده ها را از حساب های دیگر سرقت کنند. البته هدف و رفتار یک ربات اجتماعی به نحوه برنامه ریزی آن بستگی دارد.

شرکت هایی که از رده های رسانه های اجتماعی به خوبی استفاده می کنند

Vodafone از TOBi ، یک سیستم هوش مصنوعی استفاده می کند که کاربران را با ارائه پاسخ های زمان واقعی به سؤالات ساده یاری می کند. در صورت نیاز ، ربات می تواند تماس را به اپراتورهای انسانی منتقل کند.

SnapTravel از چت روبی استفاده می کند که به شما کمک می کند معاملات هتل را بر اساس تاریخ ، بودجه و مقصد مورد نظر خود پیدا کنید. هنگامی که این اطلاعات را به ربات ارائه می دهید ، می تواند برخی از معاملات را برای شما ارسال کند که می توان مستقیماً در وب سایت SnapTravel رزرو کرد.

ربات ۱-۸۰۰ گل ، یکی از اولین مورد استفاده در Facebook Messenger ، به شما امکان می دهد تا گل ها را بصورت آنلاین سفارش دهید و آنها را به آدرس دلخواه ارسال کنید. ربات گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید به راحتی آنرا کلیک کنید و دسته ای را که دوست دارید بیشتر انتخاب کنید.

با استفاده از chatbot Lyft در Facebook Messenger یا Slack می توانید سریعاً درخواست سوار شوید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مکان را به ربات خود بگویید و ربات مجازی موقعیت مکانی راننده ، مدل ماشین و حتی پلاک خودرو را به شما نشان می دهد.

Tommy Hilfiger با نام تجاری chatbot به کاربران کمک می کند تا لباس ها را بر اساس سبک مورد نظر خود پیدا کنند. با پرسیدن یک سری سؤال ، ربات کاربر را راهنمایی می کند و لباس های متناسب با گزینه های مشتری را نشان می دهد. محصولات را می توان به طور مستقیم در پنجره مسنجر به سبد خرید اضافه کرد و هنگامی که کاربران آماده بررسی هستند ، ربات فقط پیوند را به صفحه پرداخت آن ارسال می کند.

chatbot مفید دیگری که در Facebook Messenger در دسترس است ، chatbot HealthTap است که به کاربران این امکان را می دهد تا در مورد مسائل بهداشتی سؤال کنند. همچنین می توانید نتایج آزمون ارزیابی شده را دریافت کنید و اگر از پاسخ های ارائه شده توسط ربات رضایت ندارید ، می توانید با پرداخت هزینه کمی ، مشاوره حق بیمه را در کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کنید.

Transport for London chatbot به کاربران اجازه می دهد تا ورود اتوبوس ، وضعیت مسیر و به روز رسانی خدمات را بررسی کنند ، نقشه ها را بررسی کنند یا با یک نماینده خدمات مشتری در تماس باشند. پیتزا Domino از یک ربات استفاده می کند که سفارش پیتزا را سریع و آسان می کند.

پیتزا

chatbot در Facebook Fandango به کاربران امکان می دهد تئاترهای محلی را پیدا کنند ، ببینند چه فیلم هایی روند بازی ، تماشای تریلر و خرید بلیط هستند. با ربات اجتماعی Mastercard می توانید معاملات حساب را بررسی کنید و chatbot Staples می تواند به سؤالات مربوط به محصولات و سفارشات پاسخ دهد و می تواند در دسترس بودن سهام برای شما باشد.

ابزاری برای ایجاد رباتهای اجتماعی خودتان

اگر به دنبال یک سرویس ایمن و آزمایش شده برای ایجاد اولین ربات رسانه اجتماعی خود هستید ، می توانید از خود پلتفرم مسنجر فیس بوک شروع کنید. اگرچه این روند کمی پیچیده تر از سایر خدمات است ، اما اسناد و منابع زیادی به صورت آنلاین وجود دارد.

سایر خدمات برای ایجاد رباتهای اجتماعی شامل موارد زیر است:

     

  • Chatfuel – به شما امکان می دهد تا بدون نیاز به کد سازی ، ربات های پیام رسان فیس بوک بسازید. این شرکت توسط شرکتهایی مانند Adidas ، MTV ، BuzzFeed یا British Airways استفاده می شود.

     

  • Botsify – به دانش برنامه نویسی احتیاج ندارد و برای تنظیم بسیار ساده است.
  •  

  • FlowX O – برای ایجاد chatbot مفید است که همچنین داده های مربوط به سفارشات را تجزیه و تحلیل می کند و پاسخ ها را بر اساس آن داده ها سفارشی می کند.
  •  

  • Wit.ai – این ابزار ربات برای توسعه دهندگان مناسب تر است ، و قابلیت ها و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد.
  •  

  • قابل مکالمه – همچنین یک ابزار قدرتمند ، برای شرکت ها مناسب است زیرا شامل تجزیه و تحلیل ، مدل سازی جریان گفتگو و آموزش است. این محصول توسط مارک هایی مانند Marvel ، Whole Foods یا Pizza Hut استفاده می شود.

آیا قبلاً از ربات های رسانه های اجتماعی برای کمک به مشتریان و رشد صفحات خود استفاده می کنید؟

دiv id = “”>