دیجیتال تغییر صنعت مالی چگونه است؟

از آنجا که فناوری و خدمات دیجیتال همچنان به جنبه های بیشتری از زندگی ما می پردازند ، بخش مالی نیز مصون نبوده است. فناوری جدید جای خود را به خدمات جدید داده است و با خدمات جدید ، اختلال در قدیمی ایجاد می شود.

دیجیتال

چه خدماتی مانند PayPal یا ApplePay؛ یا بانکهای دیجیتالی مانند “اولین مستقیم” HSBC تحول دیجیتال در صنعت مالی در حال انجام است. مشتریان بیشتر به سمت تجربیات دیجیتال و محصولات دیجیتال جذب می شوند. در همین زمان ، ارائه دهندگان در این صنعت در حال تجدیدنظر در کتاب بازی هستند.

آیا فروشگاه های آجری و ملات هنوز قابل دوام یا حتی لازم هستند؟ مشتری مالی مدرن چقدر توانمند است؟ چه خدماتی و محصولات از تمایل روز افزون به بانکی یا حتی سرمایه گذاری در منظره دیجیتالی برخوردار هستند؟
سرمایه گذاری

از آنجا که انقلاب دیجیتال همچنان بر صنعت تأثیر می گذارد ، به این سؤالات پاسخ داده می شود.

در این مقاله ، چندین مورد از تغییرات اساسی را که توسط بخش مالی در اثر طوفان پیش می رود و همچنین چالش هایی که با آنها پیش می آید ، بررسی می کنیم.

۱) Fintech

Fintech یک اصطلاح گسترده و فراگیر است که در درجه اول به بانک ها و موسسات مالی اشاره دارد که به دنبال استفاده کامل از قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری در دسترس هستند. و همچنین به خود سیستمها مراجعه کنید.

به معنای واقعی کلمه ، ظهور کارتهای اعتباری در دهه ۱۹۵۰ یا ظهور دستگاههای خودپرداز در دهه ۱۹۶۰ ، برای زمان خود نسخه ای از Fintech بود. امروزه این اصطلاح برای فناوری های بانکی دیجیتال از قبیل بانک های دیجیتال ، کیف پول ، فناوری blockchain و موارد دیگر مناسب تر خواهد بود.

ابزارهای بودجه بندی آنلاین ، ردیابی هزینه ها ، حتی چت بوت های خودکار برای خدمات به مشتری روش هایی است که Fintech در حال تغییر چشم انداز خدمات مالی است.

در هر سطح ، به نقاط درد (به عنوان مثال بودجه ریزی ، خدمات به مشتری) در شیوه های کارآمد و سریع ، که اغلب از فناوری خودکار و الگوریتم های یادگیری ماشین استفاده می شود ، پرداخته می شود. در گذشته ، شارژ مشکوک در حساب شما ممکن است یک تماس تلفنی از یک نماینده را اخذ کرده باشد. در حال حاضر ، انجام معامله (و در بسیاری از موارد ، رد) می تواند به صورت خودکار معامله گر باشد (یک تاکتیک بحث برانگیز).

این فناوری ها به سرعت صنعت خدمات مالی را در جهت های جدید حرکت می دهند. بانک ها ، وام دهندگان ، شرکت های کارت اعتباری ، و برنامه ریزان مالی به طور یکسان در تلاش هستند تا به نتیجه برسند. یک چیز برای مشخص شدن است. Fintech برای ماندن در اینجا است ، به سرعت در حال رشد است ، از جهات متعددی شاخه می شود و کند نمی شود.

۲) بانکداری دیجیتال

خیلی دیر نگذشت که بانک ها مشوق هایی برای افتتاح حساب ارائه دادند. پیشنهادات کیف دستی و اجاق گاز توستر جای خود را به وعده های کم هزینه ، بدون هزینه ، چک رایگان ، برگشت پول و سایر موارد داده است. همه بر این باور بودند که مشتری از طریق درگاهی که می تواند فروش را انجام دهد ، مشتری را بدست آورد.

در منظر دیجیتالی امروز ، ویژگی های خاصی نه تنها ارائه نمی شوند ، بلکه انتظار می رود. تصور اینکه یک بانک یا شرکت کارت اعتباری بدون داشتن یک برنامه همراه همراه برای مشتریان امکان استفاده برای ردیابی هزینه ها ، پرداخت قبوض و موارد دیگر را داشته باشد ، کار سختی خواهد بود.

بانکداری دیجیتال ، برای بیان یک اصطلاح اقتصادی دیگر است که از شرایط مختلف وام گرفته شده ، “عادی جدید” است. فراتر از دسترسی به حساب شما به صورت آنلاین ، بانکهای دیجیتال هم از نظر قانونی و هم در دسترس بودن ، در حال افزایش هستند.

اقتصادی

بانکهای دیجیتالی فقط بصورت آنلاین و بدون مکان (یا معدود) مکان آجری و خمپاره وجود دارند. دو بزرگترین در ایالات متحده عبارتند از Ally Bank و Simple Bank. باور کنید یا نه ، هر دو نزدیک به یک دهه بوده اند. با این حال ، تا سال ۲۰۱۷ نبود که یک بازیکن اصلی به نام Chase درگیر شود.

شرکت فن توسط Chase اولین حضور در یک ارائه دهنده بزرگ آمریکایی را در اولین چشم انداز بانکی دیجیتال تنها نشان می دهد. بدون شک ، رقبا توجه زیادی به نحوه عملکرد آن می کنند. در حقیقت ممکن است یک انقلاب بانکی دیجیتالی در افق وجود داشته باشد. حتی اگر نهایتا فین ناموفق باشد ، مطمئناً آخرین سرمایه گذاری یک موسسه بزرگ مالی در بخش بانکی فقط دیجیتال نخواهد بود.

همراه با افزایش تمرکز به سمت بانکداری موبایل ، حتی بانکهای سنتی در حال دوباره اندیشیدن به الگوی استاندارد آجر و ملات هستند. در دنیایی که همه چیز از سپرده گرفته تا درخواست وام از طریق تلفن همراه انجام می شود ، آیا حتی داشتن یک شعبه فیزیکی نیز ضروری است؟

موبایل

پل دونفریو ، رئیس CFO بانک مرکزی آمریکا حتی در عصر دیجیتال تحول آمیز نیاز به شاخه های بدنی را نیز می بیند:

“ما هنوز یک میلیون نفر هر روز به شعب ما می آیند و آنها به آن کانال احتیاج دارند. برخی از آنها برای انجام معامله به آن احتیاج دارند ، اما تعداد زیادی از آنها برای مشاوره آمده اند و ما می خواهیم آنها این کار را انجام دهند. بنابراین ما نیاز به ردپای مشخصی از مراکز مالی داریم. “

هنوز هم ممکن است نیاز به شاخه های بدنی وجود داشته باشد. با این حال ، روند مطمئناً از آنها دور می شود. ولز فارگو تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۱۰۰ شعبه را تعطیل خواهد کرد. JPMorgan Chase از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۹٪ شعب خود را بسته و بانک مرکزی آمریکا ۱۵٪ در همین مدت.

۳) اخلالگرهای دیجیتال

در Fintech هیچگونه اختلال در ایجاد کننده های دیجیتال وجود ندارد. فناوری های پرداخت مانند PayPal صنعت را با طوفان به دست گرفت. برخی دیگر ، مانند ApplePay و Venmo از این روند پیروی کرده اند و به طور فزاینده ای معاملات بیشتری را به یک محیط دیجیتال منتقل می کنند.

در همین زمان ، ارائه دهندگان مانند کباب خدمات وام دهی به مشاغل کوچک را از طریق یک بستر وام خودکار ارائه می دهند. Stripe یک پردازنده پرداخت است که به وب سایت اجازه می دهد معاملات آنلاین را پردازش کند. پایین آمدن مانع از ورود برای فروشگاه های کوچک تجارت الکترونیکی و راه اندازی های مشابه.

دور زدن نیاز به پردازنده های گران قیمت ، رویه های طولانی وام یا کارهای گسترده پا. اخلالگرهای Fintech در هر شکل و اندازه ای وجود دارد.

قیمت

۴) AI و Learning Machine

کمی تردید وجود دارد که دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین یک نشان غیرقابل تحمل بر صنعت مالی خواهد گذاشت. در واقع ، قبلاً هم دارد. بانک ها و شرکت های کارت اعتباری از الگوریتم های پیچیده ای برای شناسایی فعالیت های کلاهبرداری استفاده می کنند.

این فن آوری ها توسط چندین شرکت نوپا Fintech که توسط شرکت های بزرگ بکار گرفته می شوند و از خدمات مشتری و همچنین تجربه استفاده می کنند ، پیشگام می شوند. همانطور که قبلاً گفته شد ، فعالیت مشکوک ممکن است در یک زمان تماس تلفنی از بانک یا شرکت بیمه شما را برانگیزد. اکنون ، مایکروسافت برنامه هوش مصنوعی را معرفی کرده است که می تواند فعالیت تقلب (و اقدام عملی) را در کمتر از دو ثانیه تشخیص دهد.

فن آوری های مشابه همچنین از بانکداری تلفن همراه ، اعتبار ورود به سیستم و موارد دیگر محافظت می کنند. ممکن است در سال ۲۰۱۶ جرایم سایبری بیش از ۶۰۰۰۰ میلیارد دلار ضرر داشته باشد. با پیچیده تر شدن فن آوری ها ، روش های دور زدن آنها نیز انجام شود.

در حالی که مصرف کنندگان تمایل دارند که “Fintech” را به عنوان فناوری و شرکتهایی که زندگی مالی آنها را آسان تر می کنند ، تصور کنند. همچنین کسانی هستند که به دنبال امنیت زندگی مالی ما هستند. سال گذشته بیش از ۲۰۰ راه اندازی امنیت سایبری VC و بودجه شرکت ها را دریافت کردند. امسال این تعداد باید حتی بیشتر باشد.

تشخیص کلاهبرداری تنها کاربرد برای یادگیری هوش مصنوعی و ماشین نیست. الگوریتم های پیچیده ایجاد شده از داده های عظیم ، بینشی از رفتار مصرف کننده ، ارائه بینش سرمایه گذاری در زمان واقعی ، رعایت نظارتی و موارد دیگر ارائه می دهند.

۵) Blockchain

این اغلب با بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری مرتبط است. با این حال ، فناوری Blockchain امکانات فوق العاده ای را برای مناطق دیگر ارائه می دهد. سیستم هدایتگر blockchain از کنترل های سختگیرانه ای استفاده می کند که داده های قابل شنیدن را در اختیار شما قرار می دهد. میانگین کنترل های انجام قراردادهای هوشمند و داده های قابل شنیدن.

به گفته مدیر عامل شرکت IBM ، جینی Rometty: “امروز ، blockchain – فناوری پشت ارز دیجیتال بیت کوین – ممکن است یک حرف کوچک برای حرفهایهای کامپیوتر باشد. اما هنگامی که به طور گسترده ای پذیرفته شود ، جهان را دگرگون می کند. “

سیستم هدایتگر Blockchain اعتماد به نفس را با کاربران ایجاد می کند ، شفافیت را افزایش می دهد و خطای انسانی و همچنین ریسک را به حداقل می رساند. جای تعجب نیست که بورس سهام ، شرکت های هوش مصنوعی ، بانک ها و موارد دیگر در حال استفاده از این فناوری هستند.

بنگاههای متمرکز Blockchain بیش از ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه سرمایه گذاری در شش ماه اول سال ۲۰۱۷ جمع کردند. این تعداد رو به افزایش است. Blockchain و فناوری های مرتبط این قدرت را دارند که یکی از مهمترین تأثیرگذاری در خدمات مالی و همچنین فناوری های لجستیکی به جلو باشند.

۶) نیروی کار در حال تحول

فناوریهای جدید به معنای تخصصهای جدید هستند. به این ترتیب ، نیروی کار برای مؤسسات مالی در حال تحول است. طبق یک مطالعه لینکدین ، مشاغل برتر اقتصادی که در انگلیس استخدام می شوند عبارتند از:

     

  • تحلیلگر بانکداری سرمایه گذاری
  •  

  • مهندس نرم افزار
  •  

  • Paraplanner

در عین حال ، مشاغل سنتی بیشتر به منظور ارائه مشتریانی مانند فروشندگان ، نمایندگان خدمات مشتری ، منابع انسانی و مدیران پروژه نیاز به مهارتهای مختلفی دارند. پیشرفت های فن آوری ، از جمله سیستم های هوش مصنوعی ، محیطی را ایجاد می کنند که این موقعیت ها در صورت خطرناک شدن منسوخ شوند ، مگر اینکه مهارت های جدیدی ایجاد شود.

با تکامل فناوری در تکامل صنعت ، نیاز به نیروی کار پایدار برای پاسخگویی به تقاضاها و چالشهای رو به رشد که وجود دارد ، افزایش خواهد یافت. در عین حال ، انتقال به خدمات و فناوری های دیجیتال نیاز به حضور افراد مناسب برای اطمینان از موفقیت آمیز این پیشرفت ها دارد.