20 روش برای طول عمر

: 20 روش واسه طول عمر

: 20 روش واسه طول عمر

۲۰ روش واسه طول عمر

دانستنیهای پزشکی

9 دیدگاه
2,619 بازدید

۱-    ازدواج: تحقیقات نشون میده که درصد مرگ و میر در افراد مجرد به طور بارزی بیشتر از افراد متاهله.
۲-    قهقهه زدن: محققان می گن که خنده بهترین داروئه که موجب پیشرفت جواب ایمنی ، کاهش قند خون ، افزایش جریان اکسیژن در بدن و بهبود کیفیت خواب می شه. جریان متوسط خون موقع خندیدن و بعد از اون ۲۲% زیاد می شه . در حالیکه استرسای روحی جریان خون رو ۳۵% کم می کنه.
۳-    داشتن حیوان خونگی: فعالیت بدنی به وجود اومده به وسیله مراقبت از این حیوانات یکی از راه های حفظ سلامته. هم اینکه محبت کردن ویا تماشای حرکات باحال حیوانات منتهی به آرامش آدما می شه و اونا دنیای بیرون از خود رو هم تماشا می کنن.
۴-    ترک سیگار: آدمایی که سیگار میکشن تقریبا ۱۳ سال شانس زندگی رو از دست میدن. هم اینکه شکلای جور واجور مریضی های طولانی به وجود اومده به وسیله مصرف سیگار هم کیفیت عمر باقی مونده رو کم می کنه.
۵-    ورزش بیشتر: ورزش باعث تقویت قلب و افزایش پمپ خون می شه . کلسترول و فشار خون کم میشه. عامل پیشگیری و کنترل دیابت است. ماهیچه ها و استخوانها رو تقویت می کنه. همه این مدارک کافی نیس تا نشون دهنده مزیت واقعی ورزش واسه سلامت فرد باشه.
۶-    فعالیت مغزی: بازی شطرنج، مطالعه روزنامه، حل جدول از جمله فعالیتای مثبت مغزه. فعالیتای مغزی مانع از بروز فراموشی می شه.
۷-    کمتر در برابر نورخورشید قرار گیرید: به کار گیری کرم ضد آفتاب، عینک دودی  و کلاه لبه  پهن مانع از آسیبای به وجود اومده به وسیله نور خورشید می شه و احتمال بروزسرطان پوست (شایع ترین نوع سرطان) رو کم می کنه.
۸-    ملاقات دکتر: ملاقات منظم دکتر عمومی می تونه شانس زندگی سالم رو زیاد کنه. چون انجام معاینات پیشنهاد شده به وسیله دکتر ، پیشگیری به موقع از بروز شکلای جور واجور بیماریا رو ممکن می کنه.
۹-    خوردن ماهی: خوردن دست کم دو وعده غذایی ماهی در هفته خیلی خوبه. چون احتمال مرگ به وجود اومده به وسیله مریضی قلبی رو کم می کنه. مانع از لخته شدن خون، کاهش مقدار چربی و احتمال چاقی می شه. هم اینکه پر از مواد مغذی مثل سلنیوم، پروتئین و آنتی اکسیدان هستش.
۱۰-    خوردن میوه ها و سبزیجات تازه: بروکلی ، کلم، موز و بقیه میوه ها و سبزیجات پر از ویتامین ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدانه.

۱۱-    تماس فیزیکی (در آغوش گرفتن): زوجهایی که واسه یه مدت تماس فیزیکی ساده مثل در آغوش گرفتن یا دست در دست برقرار می کنن کمتر دچار مشکلات قلبی و افزایش فشار خون می شن.
۱۲-    کاهش مصرف الکل : زیاده روی در مصرف الکل شانس زندگی بیشتر رو کم می کنه.
۱۳-    خواب کافی: خواب کمتر از ۶ ساعت در شب تاثیر منفی بر سلامت فرد داره و احتمال بروز دیابت رو زیاد می کنه.
۱۴-    خوش بینی و تفکر مثبت: شانس زندگی افراد دارای این اخلاق ۱۹% زیاد می شه. اینطور آدمایی کمتررنج می برن.
۱۵-    کاهش مصرف چربی: غذاهای کم چرب احتمال بروز بیماریای قلبی رو کم می کنه.
۱۶-    مراجعه به دندانپزشک: مراجعه مرتب به دندونپزشکی و معاینه دندانه ها از بروز شکلای جور واجور بیماریای دهن و دندون جلوگیری می کنه. چون این بیماریا به نوبه خود منتهی به بروز بیماریای تنفسی و قلبی می شه.
۱۷-    کنترل استرس : کنترل استرس به هر روش ممکن مثل دریافت مشاوره ، مدیتیشن و یا ورزش شانس زندگی رو زیاد می کنه. استرس باعث کاهش جریان خون ، افزایش کلسترول ، کاهش فعالیت مغزی و ضعف سیستم ایمنی می شه.
۱۸-    برگشت به مدرسه: ادامه تحصیل و یا آموزش همیشگی در زندگی کیفیت زندگی سالم رو پیشرفت میده.
۱۹-    خوردن ویتامینا: ویتامینای جور واجور مانع از بروز بیماریای قلبی میشه.یکی مولتی ویتامین خوب شامل مواد معدنی ، آمینو اسید، عصاره گیاهی و بقیه مواد مغذیه.
۲۰-    نوشیدن چای: نوشیدن چای سبز احتمال بیماریای قلبی- عروقی  رو کم می کنه

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *