20 نکته برای اینکه اندام مناسب داشته باشید

: 20 نکته واسه اینکه اندام مناسب داشته باشین

: تناسب اندام بدون رعایت رژیمای سخت

  1. در دست کم 20 دقیقه بخورین.

هدف از این کار حفظ آرامش در خوردنه. هر چی قدر زمان واسه این کار صرف کنین نتیجه مطلوب تری از هر دید به دست میارید. این یکی از مهم ترین نکات واسه حفظ تناسب اندام است، باعث لذت بردن شما از هر لقمه غذا می شه و هم اینکه هورمون مربوط به سیری بدن رو تحریک می کنه.

  1. بیشتر بخوابین!

خواب کافی و مناسب باعث کاهش وزن به مقدارتقریبی 6 کیلوگرم در سال می شه. کارکرد این عمل به چند روش کارسازه. یکی از اونا با این تماشاگر ثابت می شه که بیداری و نبود خواب کافی باعث افزایش اشتها و میل به غذاخوردن یا یعنی احساس گرسنگی می شه.

  1. سبزیجات رو در تموم وعده های غذایی خود بذارین.

سبزیجات و میوه جات پر از آب و فیبره در حالی که کالری کمتری داره و همین امر باعث کاهش وزن می شه.

  1. سوپ رو به رژیم خود اضافه کنین

این نوع خوراک هم به دلیل آب فراوون و کالری کم باعث کاهش وزن می شه. این خوراک بهتره به صورت پیش غذا مصرف شه در این صورت باعث کاهش اشتهای شما می شه و یا یعنی احساس سیری می کنین قبل از این که وعده اصلی و پر حجمی رو بخواین استفاده کنین.

هم اینکه بخونین: چیجوری خوش اندام شیم؟

  1. غلات غنی شده رو یادتون نره.

این مواد غذایی مانند برنج قهوه ای، جو دو سر، گندم و .. نقش موثری در کاهش وزن دارن اینطوری که با مصرف اونا احساس سیری می کنین در حالی که کالری کمتری به بدن وارد کردین.

  1. یکی از لباسای خوش فرم خود رو در مقابل دیدگانتان بذارین.

یکی از لباسای مورد علاقه و قدیمی تون رو که مربوط به دوران خوش اندامی تون بوده در مقابل چشمتون آویزون کنین. این حرکت باعث می شه که به خاطر علاقه ای که به تن کردن دوباره اونا دارین کمی به تناسب اندام خود بیشتر فکر کنین و مراقب باشین.

  1. مصرف گوشت پرچرب رو محدود کنین.

البته تلاش کنین مواد غذایی مناسب دیگری رو جانشین این ترکیب کنین تا اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین برخورداری از مواد مغذی کالری کمتری هم به بدن وارد کرده باشین.

  1. نوع پیتزا رو هم عاقلانه انتخاب کنین.

به جای انتخاب پیتزای پر کالری مثل گوشت و .. از پیتزای سبزیجات استفاده کنین. پیتزاهایی که کمتر پنیر داره و عوضش سبزیجات بیشتری به اون اضافه شده و یا شامل مواد رژیمیه.

  1. نوشیدنی مورد علاقه خود رو هم کمی تغییر بدین .

مثلا به جای مصرف نوشابه ها و یا هر نوع نوشیدنی پر شکر شکلای جور واجور رژیمی اونو انتخاب کنین یا کلا آب رو جانشین اون کنین.

هم اینکه بخونین: سوزوندن چربی های ران

  1. اندازه ظروف غذایی خود رو کوچکتر کنین.

شاید روش مسخره ای دیده شه اما امتحان کنین مطمئنا نتیجه مطلوبی میگیرین.

  1. مصرف نوشیدنی الکلی رو کم کنین.

نوشیدنیای الکلی کالری بیشتری در مقایسه با نوشیدنیای ساده و غیر الکلی دیگه داره.هم اینکه اشتهای شما با خوردن نوشیدنیای الکلی بیشتر می شه.

  1. 12مصرف چای سبز رو یادتون نره.

این نوع چایی مصرف کالری رو زیاد می کنه.

  1. ورزش یوگا نقش موثری در کاهش وزن داره.

اینطوری که کارکرد مغز رو تنظیم می کنه و از پر خوری دوری می کنین.

  1. غذاهای خونگی رو جانشین غذاهای آماده کنین.

به کار گیری غذاهای خونگی روشی عالی واسه کاهش کالری های مضریه که در رستوارن و فست فود ها هست.

  1. کمی موقع خوردن توقف یا مکث کنین.

قاشق رو زمین بذارین و به کاری مشغول شید.

مثلا گفتگو یا تمیز کردن بشقاب. این روش باعث می شه که سیگنال سیری رو زودتر درک و دریافت کنین.

  1. آدامس نعناع جستجو کنین.

به خصوص موقع تماشای تلویزیون ، مهمانی و .. این کار باعث می شه از مصرف هله هوله و یا کلا پرخوری و حمله به غذا دوری کنین و آروم تر رفتار کنین.

  1. وعده ها رو بیشتر کنین و در هر وعده کمتر بخورین

یعنی سهم خود رو از غذا کم در نظر می گیرن. یعنی دیگه بشقاب خود رو پر از شکلای جور واجور غذاها نمی کنن. اگه شمام به این عادت کنین به مرور و به صورت خودکار کم خوراک تر میشین.

  1. تموم غذای داخل بشقابتان رو نخورین.

بعضی از افراد عادت دارن که تموم غذای داخل بشقاب رو بخورند حتی اگه سیر شده باشن . این عادت صحیحی نیس. شاید بهتر باشه که کمی از غذا رو نگه دارین. مثلا 20% از غذایی که داخل بشقاب ریختین رو نگه دارین.این کار به شما کمک می کنه که کمتر بخورین.

  1. مصرف کالری روزانه خود رو زیاد کنین.

یعنی سوخت و ساز رو پیشرفت بخشید . مثلا هر روز 100 کالری بیشتر استفاده کنین. روشای زیر به شما در این مورد کمک می کنه.

– در حدود 20 دقیقه پیاده روی

– 20 دقیقه نظافت و مثلا باغبانی

  1. به خودتون جایزه بدین و یا یعنی جشن کوچیکی برپا کنین.

وقتی تونستید یکی از عادتای غلط خود رو کنار بذارین ، جشن کوچیکی بگیرین و خود رو اینطوری تشویق کنین.

.

منبع : alamto.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *