20 نکته درباره آب | سبزیجات

در مطلب قبل حقایق بسیار جالبی رو در مورد آب و کاهش وزن مرور کردیم که خلاصه اون اینطوریه:

– کمبود آب در بدن در اثر مصرف کمتر از نیاز اون، خود رو به صورت اضافه وزن ظاهری نشون میده.

– واسه خلاص شدن از آبای زاید و مزاحم بین سلولی باید آب بیشتری بخورین.

– جهت کاهش وزن، نوشیدن آب لازمه، ولی چقدر آب کافیه؟

به صورت میانگین هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبونه روز احتیاج داره، این یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی، با این حال، آدمایی که اضافه وزن دارن به ازای هر 5/12 کیلو اضافه وزن احتیاج به نوشیدن یه لیوان آب اضافی دارن. اگه شما ورزش می کنین، یا یه روز گرم و خشک تابستون رو بیشتر زیر نور خورشید پشت سر می گذارید اندازه مصرف آب هم باید به تناسب زیاد شه.

آب نوشیدنی شما بهتره، خنک باشه چون آب خنک بهتر جذب سیستم می شه تا آب گرم و شاید واسه همینه که هممون نوشیدن آب خنک رو ترجیح می بدیم. هم اینکه دلایلی هست که اثبات می کنه، نوشیدن آب خنک در واقع به سوخت و سوز کالریا هم کمک می کنه.

 وقتی بدن اندازه لازم آبی رو که واسه عملکردش در سطح مطلوب لازمه دریافت کنه، تموم مایعات موندگاری بخش زندگی در اون به غلظت مطلوب و متوازن می رسند. وقتی که این اتفاق بیفته شما به قله موفقیت زیستی رسیده این. این به این معنیه که: فعالیت غده اندوکرین بهبود پیدا می کنه. بازدارندگی دفع مایعات بین سلولی متوقف می شه، چون دیگه آب ذخیره شده ای در بدن وجود نداره.

چربی بیشتر به عنوان سوخت لازم بدن مصرف می شه، چون کبد واسه متابولیسم چربیای ذخیره شده به طور کامل آزاده.

شما تشنگی طبیعی رو دوباره تجربه می کنین.

تقریباً در تموم طول شب تشنگی به سراغ تون نمی آید.

اگه شما نوشیدن آب کافی رو متوقف کنین، مایعات بدنتون دوبارهً از حالت تعادل مطلوب خارج می شه، و شما ممکنه، بازدارندگی دفع مایعات رو دوباره تجربه کنین و باز شروع به چاق شدن کنین، و احساس تشنگی طبیعی خود رو از دست بدین. واسه درمان این مشکلات لازمه دوبارهً تلاش کنین قله موفقیت زیستی رو فتح کنین.

بیست نکته واسه حصول اطمینان از نوشیدن هشت لیوان آب در هر روز

بعضی وقتا نوشیدن 8 لیوان آب در هر روز برامون به چالشی واقعی تبدیل می شه. اینجا بیست نکته در اختیارتون قرار می بدیم که رسیدن شما به اون هدف عالی زیستی رو آسون تر کنه! خیلی از متخصصین زیبایی می می گن: نوشیدن آب لازم بدنتون ارزون ترین و سریع ترین راه خوش تیپ تر شدنه! این گفته باید انگیزه کافی واسه ما جهت نوشیدن آب ایجاد کنه!

1. با یکی از همکارانتون شرط ببندین که کدوم یکی از شما تو یه روز کاری می تونه آب بیشتری بخوره.

2. در هر مقطعی از روز که تغییر فعالیت می بدین، یه لیوان بزرگ آب خنک نوش جون کنین. مثلا در شروع روز درست پس از برخواستن از خواب، درست قبل از ترک منزل واسه رفتن به محل کار، وقتی در اداره پشت میز کارتون نشستید و چیزای دیگه ای به جز اینا.

3. کار رو واسه خودتون ساده کنین: همیشه یه شیشه پلاستیکی پر از آب پاکیزه و خنک روی میزتون داشته باشین و در طول روز همیشه به سراغ اون برید.

4. وقتی آب میوه می خورید (آب سیب، آب انگور، آب پرتقال) نصف لیوانتان رو با آب خالص پُر کنین.

5. وقتی خیلی هوس خوردن غذاهای غیر مغذی کردین، بدون این دست اون دست کردن پس از صرف اون یه لیوان آب بخورین!

6. در ساعات اداری رأس هر ساعت یه لیوان آب بخورین. با پایان ساعت اداری شما آب لازم روزانه بدنتون رو تأمین کردین.

7. به جای چای یا قهوه یه لیوان آب گرم با یه قاشق عسل حل شده در اون نوش جون کنین.

8. مادام که سر کارین یه لیوان بزرگ پر از یخ در دسترس داشته باشین و همیشه اونو از آب خوری اداره پر کنین. کلید واژه "نوشیدن با نی" است چون در اون صورت هر بار مقدار بیشتری آب می نوشید و در کل بهتر آب بدنتون رو تأمین می کنین.

9. تیکه های کوچیک لیمو ترش، پرتقال و دیگه مرکبات رو در فریزر منجمد کنین و از اونا به جای تیکه های یخ استفاده کنین. آب خنک شده با اونا نشاط آورتره و ً یکم میوه مصرف کردین.

10. پس از هر بار توالت رفتن، واسه تنظیم بهتر سیستم گوارشی تون یه لیوان آب بخورین.

11. قبل از نوشیدن نوشیدنیای گازدار، سه یا چهار لیوان آب خالص گوارا استفاده کنین. می بینین دیگه یا میلی به صرف نوشیدنی گازدار دارین، و یا با نوشیدن نصف قوطی، از مصرف بقیه اون صرف نظر می کنین.

12. دو برابر اندازه مصرف چربیا آب بخورین. مثلا من هنگام خوردن غذایی که 10 گرم چربی داره 20 اونس آب می نوشم.

13. با هر وعده غذا دو لیوان پر آب بخورین، یکی قبل و یکی بعد از غذا، هم اینکه قبل از هر خوراکی وسط روز، یا عصر، یه لیوان آب بخورین تا میل به پُرخوریمیان وعده های اصلی غذا پیدا نکنین.

14. همیشه یه بطری قابل پر کردن دوباره همراه داشته باشین و در اوقات بیکاری در صف بانک وقتی که در اتوبوس یا مترو هستین، و…آب بخورین.

15. یه لیوان زیبای لب طلائی جفت و جور کنین و از شیر آب اونو پر کنین و با لذت بخورین.

16. بدون این دست اون دست کردن پس از آرایش کردن دو لیوان آب بخورین.

17. یه شیشه دو لیتری آب با خود به اداره ببرین و تلاش کنین قبل از پایان کار اونو تموم کنین. اگه نتونستید این کار رو بکنین، در ترافیک در راه منزل اونو بخورین. این درست مثل شرکت تو یه مسابقه س.

18. همیشه موقع تماشای تلویزیون، شستشوی رختا، شام پختن و چیزای دیگه ای به جز اینا یه بطری بزرگ آب در دسترس داشته باشین.

19. به برنامه مراقبت از پوست خود نوشیدن دو لیوان آب رو اضافه کنین. لیوان آب رو بخورین، پوست رو تمیز کنین، اونو مرطوب کنین و چیزای دیگه ای به جز اینا، و بعد دوباره آب بخورین.

20. آبتون رو از یه پیمانه مدرج شیشه ای پیرکس بخورین. این راه خوبیه واسه اندازه گیری اندازه آب مصرفی تون در روز.

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *